dinsdag 7 mei 2013

Arme moeder

Mijn lieve moeder is heel zielig: ze heeft een parasiet!

Voor mensen die niet weten wat een parasiet is (ik wist het eerst ook niet) heb ik het even opgezocht in de Van Dale:



pa·ra·siet (dezelfstandig naamwoordmeervoud: parasieten) 1(mdier dat op of in een ander organisme leeft en daaruit voedsel trekt2(m,viemand die op anderen teert



Zielig he, voor mijn moeder. Het is echt heel verdrietig voor haar want de dokter heeft gezegd dat die parasiet er pas rond 25 november uit komt. Dus mamma moet het nog heel lang verdragen.

En ze is er heel beroerd van. Ze moet in de ochtend heel vaak overgeven en in de middag moet ze dutjes doen omdat ze zo moe is.

De parasiet zit in haar buik en vreet zich helemaal vol. Daardoor gaat hij groeien en de buik van mamma groeit mee. Voor het 25 november kan worden, is de buik van mamma zo groot dat ik niet meer op schoot pas. Mamma heeft het zelf tegen met gezegd. 

Ik baal natuurlijk, want die parasiet gaat dadelijk de boel een beetje bederven hier. Mamma moet naar het ziekenhuis in november om de parasiet eruit te laten halen. En als dat ding er eindelijk uitkomt, dan laten mamma en pappa het niet achter in het ziekenhuis!! Ze gaan het meenemen naar huis!! Ongelooflijk toch!?!?!?!?!?

Ik maak mamma nooit ziek en dadelijk pas ik vanwege die buik niet eens meer op schoot. En die parasiet maakt mamma heel de tijd ziek en die mag straks OOK op mamma's schoot (als er weer plaats is). Ik kan het niet begrijpen.

Pappa zegt dat de parasiet een eigen naam krijgt en heel veel gaat huilen en poepen straks, als 'ie niet meer in mamma's buik zit. Nou, ik zit er niet op te wachten, zo'n jankende schijt-machine.

Misschien veranderen mamma en pappa nog van mening en laten ze de parasiet toch achter in het ziekenhuis. Dan blijf ik lekker het lievelingetje. En ik heb tenminste geen luier  nodig om in te poepen, ik weet al heel lang dat dat buiten op straat moet!

Maar mamma heeft wel gezegd dat ik de parasiet mag likken en ermee mag spelen later… dus misschien is het toch wel leuk… ik weet het nog niet.

Er is een foto van deze parasiet in mamma's buik maar ik weet niet hoe ik moet scannen (en ik heb geen duimen!). Hopelijk doet pappa het vanavond want mamma weet het ook niet… (zucht!). Dan kan ik aan iedereen laten zien hoe de parasiet die mijn moeder zo ziek maakt eruit ziet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten