vrijdag 30 december 2011

Ik had nog beloofd om over de vakantie te vertellen.  Pappa en mamma gingen op een avond weg.  Zonder mij!!!  Zomaar lieten ze me achter in dat appartement.  Helemaal alleen.  Ikke was onwijs boos!

Toen ze terugkwamen was alles in rep en roer.  Pappa had pijn, mamma was chagrijnig en hun hele avond was bedorven (misschien hadden we mij moeten meenemen, dan was het vast veel leuker geweest!).

Weet je wat er was gebeurd (mamma heeft het mij verteld):  Pappa was in het restaurant waar ze heen waren gegaan zomaar in zijn arm geprikt door een wesp!  Hij was gaan zitten aan een tafeltje en opeens was daar die wesp en die deed opeens: PRIK!  En pappa houdt helemaal niet van wespen (is er panisch bang voor, als een klein meisje!) en pappa ging rennen naar de bar om te vragen of ze azijn hadden voor zijn prik.  Maar de dame achter de bar haalde een anti-wespenmiddel tevoorschijn voor pappa.  Blijkbaar is het heel normaal dat mensen in dat restaurant worden geprikt!!

Maar pappa en mamma hadden al besteld dus ze konden ook niet zomaar weglopen want hun eten was al onderweg.  En toen bleek het ook nog viezig en vettig eten te zijn!!  Ze hebben helemaal geen fooi gegeven en zijn boos weer naar het appartement gekomen waar ik als een trouwe puppy zat te wachten.

Ik vond het wel zielig voor pappa maar ik bedacht mij dat als mijn ouders gewoon gezellig thuis waren gebleven bij mij, dan er dan niets aan de hand zou zijn geweest.  Pappa zou niet zijn geprikt, mamma zou niet een vieze schnitzel hebben geproefd en ik zou lekker veel knuffies gekregen hebben.  Dus eigenlijk is het hun eigen schuld geweest allemaal.

Maar ik houd toch van mijn ouders en ik hoop dat er nooit meer nare wespen op pappa afkomen (want ik ben ook bang dus ik durf ze niet weg te jagen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten